čtvrtek 10. října 2013

Mezinárodní přehlídka plachetnic a válečných lodí

A jsme tu zase....:)
moc zdravíme už opravdu z velmi teplého Sydney. V neděli tu bylo asi kolem 33 stupňů, s Jirkou máme za sebou i první spálení, tak teď už si budeme dávat pozor.

Zase jedna fotka do rodinného alba?:)

Tentokrát jsme měli v našich plánech na dva volné dny jasno. V Sydney se konala mezinárodní přehlídka vojenských lodí, která se v takovémto rozsahu nebude dlouho opakovat, protože si Australané připomínají 100 let od prvního vstupu válečných lodí do Sydney. Do Sydney mělo přijet okolo 40 válečných lodí a 20 plachetnic, které kotví v různých částech městského přístavu. My jsme se rozhodli podívat se  ve čtvrtek na plachetnice zakotvené v Darling Harbouru, který je sám o sobě jednou z největších atrakci města a v pátek potom na očekávané připlutí 40 válečných lodí. Pokud si chcete přečíst něco o meznárodní přehlídce v angličtině, odkaz je zde a něco málo v češtine tady.
Čtvrteční den jsme začali prohlídkou Harbour Bridge, i když tam trochu pršelo, je od tud krásný výhled a půjdeme tam znovu, třeba vyzkoušet takzvané CLIMBING Bridge.... Možná ne, není to levná záležitost:)

Bridge Climbing

Odpoledne už se vyjasnilo a my jsme si mohli prohlédnout nádherné plachetnice zakotvené v samotném Darling Harbouru.

Přístav je plný atrakcí pro turisty, je zde Wild life park, kde můžete vidět australská zvířata, Madam Tussauds Museum, Sea Life Sydney Aquarium a hlavně Australian National Maritime Museum (námořnické muzeum).

První koala:):):)

Tam bychom chtěli jít, návštěvník se může podívat na palubu různých lodí od Vikingských plavidel až po ponorku. Pokud si chcete přečíst něco o Darling Harbouru zde je odkaz na Wikipedii. V přístavu jsme strávili krásné odpoledne, viděli jsme natáčení televize přímo v akci...viz foto - druhý den jsme viděli toho stejného moderátora ráno ve zprávách.

jsme přímo u toho...

Ještě jsme se nestihli podívat na Peddy´s market, kde se dá prý pořídit skoro všechno, ale viděli jsme toho spoustu, například i kopii slavné  plachetnice HMS Endeavour na které kapitán James Cook poprvé objevil Austrálii.

The Endavour

V pátek jsme vyrazili docela brzy ráno, protože jsme věděli, že už ve 4 hodiny musíme být zase zpět v našich domech. Jeli jsme přímo k Opeře, kde už se začínali shromažďovat lidé. Kolem 10 hodiny to celé vypuklo, ze zálivu začala vyplouvat jedna válečná loď za druhou, lodě byly obklopeny desítkami malých doprovodných plavidel, takže to na chvíli vypadalo, že v přístavu nebude dost místa pro všechny. Lodě proplouvaly přímo kolem Opery, posádka čítající určitě něco kolem 200 lidí na každé lodi byla nastoupená, nad námi prolétaly vojenské vrtulníky spolu se skupinkou akrobatických stíhaček.

Velkolepá podívaná

A my jsme se jen kochali, bylo to monstrozní, za zády nám začala hrát výborná námořní kapela a tak jsme se přemístili na schody před operu, koupili jsme si kafíčko a zákusek a poslouchali jsme nejrůznější melodie. Rozhodli jsme se, že už nikam jinam spěchat nebudeme a kapelu jsme si vychutnávali až do odjezdu zpět domů. Ještě jsem chtěla dodat, že ten den jsme se zapomněli namazat a dopoledne strávené na sluníčku stačilo na pořádné spálení v obličeji.

Kapela hrála krásně, skoro jako PM Bend:)

Posíláme velké pozdravy všem a těšíme se na zprávy od Vás.