čtvrtek 5. září 2013

Botanical Gardens a Bondi Beach

Milí čtenáři,
po týdnu jsme opět měli volno, tak jsme se vypravili na pěší procházku po tzv. CITY – kolem Opera House, přes Botanical Gardens (Botanické zahrady), St Mary´s Cathedral a potom jsme přejeli na nejznámější pláž v Sydney – Bondi Beach. Co se týká Bondi Beach, znala jsem ji od první chvíle co jsem v Sydney díky jednomu z našich Coremamberů – Bonfire se velice nerad sprchuje, tak vždy, když se má jít sprchovat, motivujeme ho tak že se půjde koupat na Bondi Beach, takže u nás v domě máme Bondi (“bondaj“) každý den:)

 Pohled na city z Botanical Gardens

Dnešní den byl (a už jsme opět u počasí) opravdu letní, bylo asi 30 stupňů, trochu jsme to oblečením podcenili, tak nám bylo docela horko. Já jsem se asi i trochu spálila, přestože jsem se namazala krémem, ale jak nám opravdu všichni zdejší zdůrazňují, je potřeba mazat se kvalitními opalovacími krémy, protože zde umírá veliké množství lidí na rakovinu kůže. Je tu velice slabá ozonová vrstva a slunce pálí jak divé.

Operu jsme obešli celou dokola, je opravdu obrovská a architektonicky velice zajímavá, již teď můžu říct, že jsem byla v Opera House, i když jen na záchodech:). Nicméně jsem si vzala program a budu se snžit najít nějaké představení.

Jednou z krás Sydney, kterou by měl každý navštívit jsou Botanical Gardens (Botanické zahrady), s Jirkou jsme si najednou připadali uprostřed rušného CITY jako v ráji. Díky jaru začínají kvést nádherné rostliny, prošli jsme se v deštném pralese, na stromě nad našimi hlavami usilovně pracoval překrásně barevný papoušek, v jiném koutě zahrad kvetly tulipány a dali jsme si oběd pod stromem s nádherným výhledem na Harbor Bridge a Opera House. Jestli jsem někde viděla opravdu hodně běžců, tak tady. Lidé tu běhali jak o závod, cvičili na trávníku, prostě pohoda všedního dne, lidé tu místo práce chodí běhat:).
V Botanical Gardens se dá strávit opravdu hodně času, protože jsou docela rozlehlé a opravdu se máte na co koukat.

Jirka fotil na manuál:)

My jsme potom zašli do malého přístavu, kde jsou zakotvené soukromé lodě, no nebyla by to paráda?
A potom už překrásná St Mary´s Cathedral v gotickém slohu. Největší atrakcí ale asi bylo, když jsme pozoravali jak se před katedrálou střídá jeden pár asijských novomanželů za druhým a fotí se naprosto stejně na stejných místech, ve stejných šatech se stejnou kytící rudých růží v ruce.
Hned vedle katedrály je Hyde park, nejznámnější park v Sydney (sranda jak se všechno jmenuje stejně jako v Anglii), odtud jsme přejeli vlakem a potom autobusem na Bondi Beach.

Jirka a Bondi Beach v noci

Na tak široké pláži jsme ještě nikdy nebyli, je pravda, že pláž má své kouzlo, nádhera, voda teda dost studená a protože jsme přijeli už docela pozdě i písek už nebyl teplý. Přesto bylo ve vodě spousta surfařů a čím se vlny zvětšovaly, tím více se jich snažilo vlnu chytit. Bylo krásné jen tak sedět na pláži, nebo se procházet a pozorovat zapadající slunce. Jako my, spousta lidí měla na pláži piknik. Z pláže vedou další pěší stezky podél dalších pláží, ty jsme už bohužel dnes nestihli, ale určitě jsou stále na našem, (nebo vašem:)) seznamu. Pro mne osobně je atmosféra zdejších pláží opravdu nezapomenutelná, vše na mne působilo velice relaxačním dojmem, no prostě musíte to zažít. Jedním z trocha mínusů u mne asi bude to, že si dokážu představit, že v létě je Bondi Beach opravdu našlapaná k prasknutí, což už asi nebude úpně ono, ale třeba se pletu.

Všechny Vás moc zdravíme, je to paráda a snažíme si to tu užívat plnými doušky.

6 komentářů:

  1. Hezké! Neshání tam učitelku klavíru? Ze bychom to tam taky na rok omrkli ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. ...děkujeme za další kapitolku. Chválit obsah a četnost vašich přízpěvků nebudu, to bych už se jen opakoval.
    jenom dvě poznámky : mamka by řekla, pořádně se namažte, nejmíň padesátkou.
    ..a druhá moje: ...tulipány kvetli....?....zatracenej Češtin
    ...jsme dnes nestihly...?...předpokládám z Jirkou a to je taky chybička..............jóó u jinejch se to hezky hledá, proto já radši moc nepíšu, anebo slangově.
    Mějte se hezky, nenechte si vaše krásné počínání zošklivit, těšíme se na pokračování.....................Ahoj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ..aha, vidím korektury, Anna jako vždy pracovitá.. :)

      Vymazat
  3. ahoj Filipe, no že bych se zeptaa, zatím ani nevím jestli tady jsou pořádné hudební školy, nicméně konzervatoř jsem už viděla a ta je přímo uprostřed Botanical Gardens, tak to by byla asi práce k nezaplacení:) mějte se krásně!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj tati, dobré postřehy, možná bys nám mohl dělat osobní korekturu, ale příště mi napiš chyby na mail, abych to mohla opravit dřív než si toho stačí ostatní všimnout a já budu dělat jako že tam ty chyby vůbec nebyly:)

    OdpovědětVymazat