středa 25. září 2013

Výlet do Ku-ring-gai a Narrabeen

Milí kamarádi,
přicházíme s dalším zjištěním :) život v Arše je velice pestrý a člověk někdy nemá vůbec na nic čas, v 7 ráno vstaneme a v 10 večer se vrátím do svého pokoje. Někdy už mi nezbývá sil na psaní a jsem ráda, že můžu hned usnout, ale dnes ráno mám do 10 hodin volno, tak Vám můžu napsat jak jsme prožili naše volné dny....

Měli jsme minulý týden volno od čtvrtka do neděle odpoledne, plánovali jsme nejdřív výlet do Blue Mountains, ale počasí ani moje zdravotní problémy nám to nedovolily. Jirka už si myslí, že nám tady v Campsie koluje nějaký vir, protože se tady střídáme v tom kdo má zrovna střevní chřipku. Já jsem jí bohužel měla ve čtvrtěk ve dnu volna, tak jsme museli zůstat jeden den doma, což nám ale nakonec oběma nevadilo, alespoň jsme dospali spánkový deficit.
Na pátek a na sobotu jsme pak naplánovali jednodenní výlety s návratem do bytu v Parramattě, přespání v našem autě snad zkusíme příště.

V sobotu jsme přejeli asi 20 km do Ku-ring-gai Chase Národního parku, kde jsme podnikli asi 10 km procházku podél Cowan creek (Cowan potoku, řeky), až ke krásnému soutoku nazvanému Bobbin Head. Na procházku jsme se nechali inspirovat opět speciálními kartičkami na tracky, které každému kdo sem přijede vřele doporučujeme.

Pohled na Cowan Creek
Cesta kolem potoka začínala u památníku II světové války, ve tvaru egyptské sfingy, potom už jsme pokračovali lesem podél rozšiřujícího se potoka, všude kolem bylo hodně kapradí a na stromech i pod stromy zajímavá obydlí termitů. Moc krásný byl soutok 2 potoků – Bobbin´s Head, kde byl zároveň i přístav a bazar lodí. Přímo na místě lodě opravovali, lakovali a prodávali dále. Tak jsem s Jirkou zapřemýšleli o koupi takové lodě, loď která je na obrázku za Jirkou stála asi 175000 babek, v přepočtu něco přes 3 miliony Kč … s tou bysme ale svět asi neobepluli, tak uvidíme :).

Jirka a naše budoucí plavidlo:)

Na soutoku jsme si snědli naše sendviče po vzoru Australanů, pěkně pod stříškou a pokračovali jsme do strmého srázu, kde byl opět krásný pohled na přístav lodí. Potom už jsme se pomaleji či rychleji, protože se blížila pěkná čina, vraceli k autu. Stihli jsme to o chlup, rozpršelo se a my jsme si opět, asi už po několikáté, řekli jak je pěkné mít auto.
Večer jsme se sešli v bytě s Kevinem, který měl společně s námi volný víkend a poprvé jsme trochu pokecali u australského piva a vína :). Pozn. víno je tu mimochodem docela levné v porovnání s ostatním alkoholem. Kvalitní červené víno se nechá pořídit i za 4 babky. Za to třetinka plechovkového piva stojí i 5. Pro milovníky piva z ČR to není příliš pozitivní zpráva.

Druhý den jsme vyrazili na krásnou procházku podél severního pobřeží z Narrabeen Beach až do Manly (tam budeš možná mami někde bydlet). Vyrazili jsme společně s Kevinem, Elinou (koordinátorka Jirkova domu) a Aileen (koordinátorka mého domu). Zajímavým zážitkem bylo jet naším autem přes City, kdy při najíždění na Harbor Bridge jsme projeli celkem vysoko těsně kolem mrakodrapů (Jirka's tip). Ohledně auta jsme získali další zajímavou zkušenost a to s parkováním, parkování podél pláže Manly a myslím, že to bude platit obecně i u dalších pláži, je hodně drahé. Vyplatí se určitě zaparkovat někde trochu dále v ulicích, protože parkování na den nás stálo 33 dolarů! Nicméně bylo nás na to alespoň pět :).
 Naše parta

Autobusem jsme popojeli do Narrabeen a odtud už jsme podél pláží, či po plážích šli směrem do Manly. Chůze po pláži byla někdy velice namáhavá, ale za to nám poskytla nezapomenutelné výhledy na oceán, zálivy, obrovské golfové hřiště, australany hrající kriket, výčnělek do moře, kde si člověk připadal jako na konci světa ale i obrovský roztomilý buldok koupající se v oceánu.

Byl to nádherný den strávený s našimi přáteli z Archy. Tuto procházku určitě doporučujeme každému, kdo přijede do Sydney, pobřeží v Sydney je velkým trhákem, však se podívejte na pár fotek...

Jeden z mnoha krásných pohledů

Poslední půl den volna jsme strávili v bazénu blízko Campsie, bazén je pod palmami, tak jsme si pěkně odpočinuli před návratem do našich domů, kde už na nás čekali naši milí coremembři. Jak jsem napsala již na začátku, život  v Arše je opravdu velice pestrý a běží v docela rychlém tempu. Co se týká novinek, oba s Jirkou naplno jezdíme, což je hlavně pro mne docela veliká zodpovědnost, doprava v Sydney je někdy opravdu HEAVY - hodně hustá. Přesto už jsem podnikla s Janine a Katie malý výlet do Sydney Olympic parku, kde se konaly letní Olympijské hry v roce 2000, je to obrovské místo s mnoha sportovišti, které bylo vybudováno jen kvůli hrám. Nyní je park velice vylidněný, a proto se Sydney snaží o zaplnění parku kavárnami, které by přilákaly více lidí. Další novinkou je, že nacvičujeme s coremembry takové malé divadlo o narození Ježíše, které budeme hrát na předvánoční schůzce. Tímto bysme se s vámi pro tentokrát rozloučili a další příspěvky očekávajte, až zase něco pěkného prozkoumáme. J&A.