sobota 26. října 2013

Blue Mountains (Modré hory)

Po delší odmlce opět zdravíme příznivce našeho blogu.

Tentokrát jsme podnikli konečně výlet do Blue Mountains (Modré hory). Původně to měl být výlet, kde jsme měli nocovat pouze v zavazadlovém prostoru našeho auta. Archa ale naše plány kompletně změnila, stačilo pár telefonátů a už jsme bydleli pěkně pod střechou velebeni pohostinstvím lidí spjatých s touto organizací (většinou se jedná o bývalé zaměstnance, kteří jsou ale stále aktivní a různým způsobem se snaží vypomáhat).

Blue Mountains

Než jsme se ale na cestu vydali, tak naše plány málem zhatila první vážnější oprava našeho auta. No ono se vlastně tak ani o závažnou opravu nejednalo, ale vyměnit se to z preventivních důvodů muselo. Po té co jsem přehazoval kola, jsem si všiml, že jsou zničené prachovky na předních poloosách. No bohužel kvůli kusu gumy musí dolu kompletně přední podvozek vozidla což nás ve finále přišlo na 280AUD (z toho materiál na opravu stál asi 60AUD). Paráda!!! práce se tady cení a to jsme to měli se slevou pracovníků v arše.
Na cestu jsem vyrazili ve čtvrtek 17.10. v ranních hodinách ale ještě předtím jsme stihli v bytě přivítat velmi sympatickou spolubydlící z Belgie, která s námi bude mít společné dny volna. Pro mě velice pozitivní...samozřejmě z hlediska výuky anglického jazyka, jelikož se v bytě budeme bavit pouze anglicky. Snad jenom když se budu rozčilovat tak použiju náš rodný jazyk. Teď už zpět k výletu. První den jsme měli v plánu navštívit hned dvě rodiny žijící kousek od Katoomby, k tomuto městu se ještě později vrátím. Prvně jsme dorazili k Barbaře Lamly, kde jsme se ubytovali a poté jsme se přesunuli na oběd k Michealovi Slimmovi. U druhé rodiny jsme měli původně bydlet, ale plány překazila přestavba jejich domu.

Michael a Pet Slim

Výborný lidi a výborný oběd. Anička před jejich domem vyzkoušela vzít do dlaní prvně cikádu (docela macek).

Moje první cikáda:)

Dále už naše výprava směřovala na první procházku po modrých horách do místa zvaného Wentworth Falls. Fotky z této výpravy opět naleznete v albu. Troufám si konstatovat, že jsme byli výhledem fascinováni a už jsme se těšili na další den.

Okouzlení z Modrých hor

V podvečer jsme měli domluvenou večeři v domě, kde budeme nocovat až do soboty. Přivítali nás opravdu nádherně, Frank upekl celé kuře, my jsme přidali červené víno a perfektně jsme si u večeře popovídali. Člověk by vůbec neřekl, že Frankovi je 77 let. Celý život je doktorem a ještě teď 1 den v týdnu ordinuje. Barbara byla farářka myslím anglikánské církve, ale nejsem si jistá, oba jsou velice vzdělaní, ona se učí na stará kolena kreslit, Frank se zase zajímá o fyziku a astronomii. No prostě bylo o čem si povídat a jen pro zajímavost jejich pes se jmenuje Tolstoj, právě podle toho, že Barabara při kupování psa četla knihu od Tolstého :). Jsou takový ideální pár, Frank ráno vstane a nosí Barbaře do pokoje čaj na podnosu, jsou k sobě strašně zdvořilí a vůbec...úžasní lidé. Tento kousek psala Anička, no to už můžeš rovnou Ani napsat, že nejsem jako Frank :)...

Barbara, Frank a můj George:)

Další den ráno jsem měl možnost nakrmit volně žijícího papouška King Parrota, což byl pro mě jako milovníka papoušků parádní zážitek.

Tati co tomu říkáš?

Následně už naše výprava směřovala do již zmiňovaného města Katoomby, které představuje takovou vstupní bránu do Modrých hor. V tomto místě je k vidění jedna z nejznámějších části parku a to jsou skalní věže zvané Tři sestry a dále se tu nachází veliké množství různých procházek delších či kratších (někdy i vícedenních), které jsou celkem dobře značeny. My jsme hned po příjezdu pro naší zvědavost zakoupili vstupenku do "lanovkového centra" zvaného SCENIC RAILWAY, které nabízí celkem čtyři atrakce více zde.
Tři sestry - vše už je lehce zahalené kouřem ze šířících se požárů

Byla to moc pěkná podívaná, ale určitě se bez ní dá obejít (na jeden den to stálo pro jednoho 35AUD). Určitě se podívejte na pár fotek pořízených z těchto lanovek. Po náštěvě Tří sester jsme se rozhodli sejít Giant stairs, což je zatraceně dost schodů, až skoro na samotné dno, a po celou cestu nás pronásledoval starší člověk se svačinou v tašce z hypermarketu, což nás trochu znervózňovalo. Jinak parádní procházka, kterou samozřejmě završíte výšlapem stejného počtu schodů na jiném místě. Doporučujeme! Ještě bych zapomněl na právě probíhající ohně v Modrý horách, a tak už v odpoledních hodinách nám krásné výhledy na tyto hory překazil všudypřítomný kouř. Právě tento den ohně nabraly na intenzitě a hořelo snad na 100 místech. Porovnejte sami....

Ráno...

odpoledne:(

Ještě téhož dne jsme byli pozváni na večeři do restaurace a tak a jsme se náramně najedli....Ještě jednou děkujeme!
V sobotu ráno jsme měli v plánu další výšlap po horách na jiném místě, ale situace s ohněm byla ještě horší a tak veškeré parky byly uzavřeny. Rozhodli jsme se tedy pro jinou atrakci a to navštívit obrovský komplex krápníkových jeskyní Jenolan Caves.

Jenolan Caves (jeskyně)  - díváte se na Jenolanské závěsy

I když cesta byla celkem krkolomná obzvlášť poslední část tak to stálo za to. Ještě jsem chtěl závěrem smutně dodat, že už jsme měli možnost vidět v přírodě prvně klokany ale zatím co by poražené podél cest. Nikdo je tu neodklízí.

Naše celé album si prohlédněte ZDE :)