čtvrtek 23. ledna 2014

Shoalheaven heads, Seven Mile Beach, Jervis Bay, Currarong....a další krásná místa

Zdravíme,
po delší odmlce jsme tady zase a tentokráte s příspěvkem z našeho čtyrdenního výletu do Shoalheaven heads. Místo se nachází na jihu směrem od Sydney poblíž Seven Mile Beach a Jervis Bay, místo, které jsme si tolik oblíbili pro nespočet krásných pláží, průzračnou vodu a wildlife.

Ubytování jsme měli dopředu zajištěno od naší kolegyně resp. od jejího přítele, kteří nám zapůjčili jejich karavan, kde bylo veškeré příslušenství, že se tam člověk opravdu cítil pohodlně jako doma. Jediné co v karavanu nebylo byl záchod a sprcha ale to už bychom chtěli opravdu moc :). Za půjčení tohoto karavanu ještě jednou Mamie a Rayovi děkujeme!
Jinak ještě před tímto výletem jsme stihli během našich dnů volna procestovat pár míst poblíž Sydney:
Hned co nás opustili naši rodiče, vyrazili jsme na výlet do Manly a North Head (severní výběžek nad Sydney) s asisteny z Canberry. Ten den právě začínal velký závod plachetnic, tak se nám naskytnul krásný výhled z trajektu. Proplouvali jsme skupinkami plachetnic a potom jsme se prošli až na samotný výběžek odkud je krásný výhled na Sydney. Naši kamarádi nás pozvali do Canberry, musíme je tedy také navštívit:)

Dalším prozkoumaným místem byl Royal National Park, kde jsem si během krásné procházky uhnal pijavici, které vážně chutnalo. Ta mrcha nechtěla vůbec dolů, tak jsem jí mučil asi 15 minut ve slané vodě v moři a poté párkrát trhl nohou a byla dole. Ranka pak krvácela ještě dobrou půl hodinu. Fotky z této výpravy si můžete prohlédnout zde (zapomněl jsem foťák v autě, fotky jsme tedy pořizovali na mobilní telefony).

Procházka palmovou džunglí

Vrátím se ale k našemu výlet na jih. Hned po skončení naší pracovní doby jsme skočili do auta a pelášili na ono místo. Za rovné dvě hodinky jsem byli na místě a již nasávali čerstvý mořský vítr. Nic jsme ten večer nevymýšleli a šli rovnou ležet. Další den jsem šli vyzkoušet místní pláž zvanou Seven Mile Beach, je to pořádný kus pláže. Foukal docela silný vítr a voda byla velice osvěžující, což jsme vůbec nečekali a i místní z toho byli celkem překvapení. Poté jsme se vydali na pěší túru podél pláže a zpět ke karavanu kolem jezera, které bylo naopak příjemně teplé a kde jsme narazil na břehu na velké medúzy.

Seven Mile Beach

To je ale pořádná medůza..

Následující den jsme využili auta a vyrazili se nejprve podívat za vrakem ztroskotané lodi Merimbula v míste zvaném Currarong. Více o osudu této lodi se lze dočíst ZDE , např. co předcházelo nehodě atp.  Následně jsme se vydali dál pěšo po vyznačené trase, kde jsme narazili na krásnou plážičku. No posuďte sami z fotek. Na cestě k autu jsme ještě objevili jedno místo, nebyla to až tak naše zásluha, nebejt lidí, kteří nám o tom místě pověděli. Jednalo se o přírodní mini bazénky které byli různě popropojované a které byly poměrně mělké s pohodlnou příležitostí pro šnorchlování.

Přírodná Rock pool (bazén mezi skálami)
Další den jsme opět použili auto a jeli nejdříve do Botanical Gardens v přírodní rezervaci Jervis Bay, kde jsme strávili přichystanou svačinu a po poledni vyrazili prozkoumat Cave beach opět situovanou v této rezervaci. Po zaparkování auta musí člověk ještě ujít asi půl kilometru ale pak to teda stojí za to! Jukněte na pár fotek. Já jsem se hned rozhodl pro šnorchlování, což se mnou Anička nesdílela. Voda opět pěkně chladila spálená místa od sluníčka a pod hladinou skrývala různobarevné rybky, murénu a menšího rejnoka, který mě napoprvé dost vyděsil. Anďa, i když je trošičku poprďánek, se napodruhé ke mně taky připojila a tak mohla rejnoka spatřit taktéž. Díky většímu rozruchu u pobřeží jsme mohli zahlédnout pěkně červenou chobotnici ukrývající se v útesu.

Cave Beach - ráj na zemi

Poslední večer jsme jako v předchozích uspořádali grilovačku. Prostě parádní pohodička v poklidném karavanovém resortu.
Jednu perličku si závěrem neodpustím, dnes jsem si šel nechat vytisknout jednu stránku velmi řídkého černobílého textu. Tato sranda tu přijde na bratru 36,- Kč. Opravdu zde nelze nic přepočítávat.

Tímto se s Vámi opět loučíme, budeme se snažit a polepšit v našich budoucích zápiscích do deníčku:)